woensdag 19 september 2012

Beeldende letters: Plint

Deze blog gaat over letters, maar vele letters samen vormen woorden en daarna zinnen. Ik hou natuurlijk ook veel van woorden, zinnen, verhalen én poëzie. En ik ben in het bijzonder gefascineerd door de combinatie van tekst en beeld. Ik kan gecharmeerd raken van een mooi vormgegeven enkele letter, maar ook van woorden die op een bijzondere manier in een beeld worden gezet. In deze blog had ik er daar al eerder over. Ik ben ook een grote fan van Plint, de uitgever van de prachtige poëzieposters en andere poëzieuitingen. Met regelmaat krijg ik zo'n prachtig boekje thuisgestuurd met daarin al hun uitgaven. Veel kleurrijke en prachtig vormgegeven posters dus, maar ook kussenslopen met dichtregels, muurgedichten, placemats met poëzie, tafelkleden, wijnetiketten en nog veel meer moois. En ik zou het allemaal wel willen hebben! Ze laten beeld en tekst perfect samenvloeien. Het is een mooie speelse manier om bijvoorbeeld kinderen in aanraking te laten komen met poëzie.


Maar ook om tot goede gesprekken te komen in bed....



Aan tafel met goede vrienden...


Of om iemand eens echt een mooie, leuke en originele kaart te sturen.(Die met het alfabet is uiteraard mijn favoriet)...


En regelmatig bedenken ze weer iets nieuws met poëzie, woorden en beeld. Het nieuwste van het nieuwste is deze keer Poetry Pattern Sheet, een dichtregel die met behulp van spijkertjes en touw op een muur kan worden aangebracht. Ik vind het waanzinnig mooi, origineel en ik word er weer heel hebberig van...
Mmm, volgende week ben ik jarig... Misschien dan?




Kijk eens op hun site voor nog veel meer moois. 

4 opmerkingen:

Saskia zei

Hm ja! Ik houd ook van de produkten van plint. Papieren tafelkleed en servetten met gedichten, kussenslopen en kaarten zijn hier al eens in huis geweest.
De spijkertekst kende ik nog niet. Heb het wel op een andere manier gezien. Op de Dutch Design Week zag ik Het meisje met de parel uitgevoerd in spijkers en draden. In diezelfde serie zat ook de haas van Dürer.

Anneke van Bostelen zei

Ik vind het idee super, maar ik weet niet of iedereen spijkers in zijn muren wil...

Mia Goes zei

Dag dames, ik kwam toevallig op dit blog en las jullie opmerkingen over onze poetry sheet. Het klopt dat het al bestaat. Het meisje met de parel is bedacht door Mo Man Tai design. Ik had het gekocht maar vond het eigenlijk te mooi om te bespijkeren en los te scheuren. Dus het bleef een beetje rondzwerven in huis en kreeg ik het steeds weer onder ogen. Zo kwam ik op het idee dat een dichtregel op die manier ook prachtig zou zijn. Mailtje gestuurd naar mo man tai - dat, anders dan de naam doet vermoeden, ook in Eindhoven bleek te zitten. Bijna om de hoek zelfs. Ulrike Jurklies van mo man tai design was er meteen voor in. De rest is geschiedenis...

Anneke van Bostelen zei

Bedankt, Mia Goes, leuk om te weten!